tisdag 3 april 2012

SISTA DAGEN PÅ VÅR RESA.


MORGONLJUS ÖVER BEACHCOMBER.
Aurora,
Morgonrodnadesn Gudinna, målar kärleksfullt himmel och hav,
denna vår näst sista morgon i Beachcomber Beach ...
Jag står på vår balkong och njuter av skådespelet.

(Aurora är i romersk mytologi morgonrodnadens gudinna. Hon färdas i en två- eller fyrspänd vagn framför solen på dess himmelsbana. Aurora öppnar varje morgon österns portar med sina rosenfingrar så att solens vagn kan komma fram. Hon har en ansenlig barnaskara av bland annat vindar och stjärnor.)
Källa: Wikipedia.

Är det verkligen sant?
I dag är sista dagen här i Florida
och i morgon vid två-tiden lyfter flygplanet mot Toronto och därifrån vidare mot Köpenhamn för att ta oss hem igen! Vi har verkligen upplevt mycket och haft sköna dagar. Två dagar med regnskuraar, varav en med riktiga åskknallar.

Denna dags förmiddag,
badar jag faktiskt på nytt tillsammans med W. Havet ligger lugnt, inga stora vågor. Det är varmt och skönt (så smånngom!) i vattnet. Lunchen avnjuter vi hos Outback,
ett stekhus som verkligen kan steka en blodig biff, och det får vi!

På hemvägen får vi syn på en sportbar,
Daffy´s, där pågår den andra matchen mellan Barcelona - Milan. Bara drygt tio minuter kvar av matchen. Men vi vill ändå veta slutresultatet. Föregående match blev oavgjord dem emellan. Barcelona vinner sorgligt nog matchen! Vi påbörjar packning och äter en smörgås på rummet, denna sista kväll.

Det fattas fortfarande en resebeskrivning
för tiden mellan den 28 mars.- 3 april. Det hade jag tänkt göra en sammanfattnig av här. Men vid närmare eftertanke vore det synd, då jag på ett papper skrivit ner, schematiskt vad vi gjort under dessa dagar, och vill inte undanhålla bloggen min beskrivning kryddat med några trevliga bilder som, ännu inte visats! Det får bli ett skrivjobb vid hemkomsten.

Men en sista bild, vill jag visa min flygbild,
tagen uppe ifrån luften, vid vår avfärd. Den beskriver havet och vattenvägarna över Fort Lauderdale. Den s.k. Intracoastal, vattenvägen med sina sidokanaler som börjar nere i Key West och följer kusten ända upp till New York.

FLYGBILD ÖVER FORT LAUDEDALE MED HAV OCH INTRCOASTAL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar