söndag 1 april 2012

SNART ÄR RESAN SLUT ...

Hurra! I dag har hela jag badat!
Det är varmt och skönt. Havet är lugnt och rofyllt ... W och jag vältrar oss i vattnet och njuter.

W TAR SIG UPP FRÅN  SIMTUREN.

Nu är det ju snart slut på dessa sötebrödsdagar.
Svårt att hantera tidsfaktorn, att förstå att ta vara på tiden, och använda den till det allra bästa. Vad är det allra bästa under min vistelse i denna miljö, den som har en viss anknytning till sommarmiljö-känsla? 

Jag har aldrig älskat att sola mig, att ligga i solen och pressa i timmar!
Jag är lite rädd för solen, att bli bränd. Men jag är dessutom lite rastlös, gillar inte att ligga i stillhet på en bänk och läsa en god bok. Min njutning ligger på ett annat plan. Det är varmt och skönt, jag vill fördriva min tid i ett stressfritt sammanhang, utan press på hur man skall fördriva timmarna!

Jag gillar varje dag, som den visar sig.
Jag känner mig avstressad, kan tänka på andra saker, låta timmarna gå, i någon sorts frid med mig själv. Måste inte göra allt som förväntas av mig! Bara vara. Filosofiska tankar?


HÄR ÄTER VI LUNCH.

Så blir det plötsligt tid för lunch,
Valet blir Two Georges at the Cove,. Där får man en god Fish and Chips. Här är en kul och uppsluppen miljö. Personalen som jobbar i baren har en slitsam miljö. Men verkar ändå harmoniska och professionell.

BAREN AT THE COVE.
Rätt som det är,
kommer stora, dyrbara båtar som vill ha hjäp  att lägga till, för att käka lunch här. Och den hjäpen får dom förståss. En del är så stora att de måste ligga och avvakta på broöppning för att passera.


ANKRA FÖR LUNCH AT COVES.

På hemvägen utökar vi bilturen
med att följa en del avstickare till Intracoastal och vi följer också en sträcka längs med havet. Vi njuter av det vi ser, vattnet, båtlvet och den sköna eftrmiddagen. Kvällen avslutar vi med en  öl och ett glas vin hos poolbaren. Men intar avslutningsvis denna dag med en macka på rummet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar